onsdag 8 juli 2009

Inga mer äventyr.

Marvel Comics verkar ha lagt ner ett par favoriter. Favoriterna jag pratar om är Immortal Iron Fist och Moon Knight. Nog för att karaktären Moon Knight kommer dyka upp i en ny serie "Vengeance Of The Moon Knight". Det känns som det kan bli grymt! Serien har fått en grym tecnkare som heter Jerome Opena som har en riktigt smutsig och mörk stil. Vilken passar perfekt till Moon Knight som kan förklaras som Marvels svar på Batman men är nästintill lika brutal som Punisher. Immortal Iron Fist sörjer jag lite mer. Tycker den serien hållt sig bra och det känns tungt att behöva ta farväl av en serie jag sett fram emot varje månad. Iron Fist är en martial arts superhjälte som kom till på 70-talet då kampsports filmer blev kända. Alla som älskar martial art lär älska Iron Fist. Danny Rand som han heter under masken kommer tillbaka på något sätt i Thunderbolts tidning tillsammans med Luke Cage. Kan bli bra men är lite osäker. Vill ni veta mer om karaktärerna, google it! Annars kan ni läsa mer om Iron Fists ursprung här http://marvel.com/universe/Iron_Fist_(Danny_Rand).
Som sagt skulle jag ju göra lite mer fotorealistiska skisser. Bläddrade snabbt i TTEla och hittade en bild jag ville teckna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar