fredag 24 juli 2009

Brist på tid.

Har svårt att få tid för att illustrera nu. Eftersom jag flyger till USA om lite mer än en månad så vill man ju gärna umgås med alla nära och kära så mycket som möjligt. Framför allt Karin, min flickvän sedan 3 år. Nu kommer jag ju vara borta och studera "cartoon & graphic art" i kanske upp till 3 år. Kommer hem då och då när det är lov. Sommarlovet är ju på nästan 4 månader. Kommer ha hemlängtan, och nervositeten för allt nytt och spännande börjar sakta komma nu. Men det känns ändå inte så jobbigt. Ser fram emot att bo nära New York och sättas på prov i skolan. Skolan som förklarats som bootcamp för illustratörer för att klara av industrins hårda press. Kommer nog vara fruktansvärd stress och hård kritik men det är så man blir bättre.

Har aldrig umgåtts med folk eller haft vänner som varit serieintresserade heller. Jag har alltid varit en ensam serienörd som läst mina paperbacks och lösnummer utan att ha någon annan att debattera storyn med. Eller som förstår varför jag måste arkivera mina gamla Spider-Man i glänsande plastfickor. Nog att jag fått brorsan att läsa Kick-Ass och en vän som blivit Watchmen fan. Har annars aldrig kunnat ventilera ut alla känslor man fått av ett grymt nummer av Batman t. ex.. Men Karin har fått lära sig en del, för henne, onödig kunskap. Har själv blivit tvångsmatad Gossip Girl, så det jämnar ut sig lite. Men nu kommer hon nog slippa höra om alla dessa män och kvinnor i trikåer. Nu kommer jag bo i ett dormroom där alla är lika förälskade som mig i detta medium. Så när jag ringer hem till Karin kommer jag nog vara trött på seriesnack. Fast då blir det inget Desperate Housewives snack för henne heller. Rättvist ska det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar