torsdag 16 juli 2009

Captain Britain Omnibus.

Även om jag sällan skulle punga upp med 100 dollar plus massiva fraktkostnader för att köpa Captain Britain Omnibus, som släpptes igår, är jag sugen på att ha och läsa den. Kommer ihåg de första Excalibur numren som jag läste när jag var yngre. Gillade Captain Britain då och nu när karaktären fått nytt liv än en gång i tidningen Captain Britain & MI:13 är jag sjukt pepp på mer. Men, men, det får vänta. Kanske blir ett köp att göra i staterna sen. Att serierna samlade i denna omnibus är skrivna av Alan Moore, som skrev bl. a. Watchmen, och illustrerade av Alan Davis gör ju inte saken sämre.

För er som inte vet är omnibus stora feta böcker med en massa samlade serier. Brukar vara runt 700 till 1000 sidor. Cirka 40 nummer av något. Gillar att Marvel börjat trycka sina gamla äventyr i detta format. Har Brubakers Captain America och båda Frank Miller & Klaus Jansons Daredevil samlade så och dem är jag riktigt nöjd med. Stora problemet är att dem är svindyra. Annars bra tänkt!

Captan Britain kan ni läsa mer om här http://marvel.com/universe/Captain_Britain_(Brian_Braddock).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar