måndag 3 augusti 2009

Måndags beställning nr. 7.

Har nu lugnat mig lite efter beställningsfiaskot med dubletterna. Det är ju måndag och det betyder tidningsköp för veckan. Det är en rätt lugn vecka men helt klart heta nummer.

Captain America: Reborn #2 kommer ut och det ska bli kul att se vad Ed Brubaker kommer göra. Jag gillar Garth Ennis sjuka historier och har haft kul med The Boys hittills och bara omslaget (bilden) till The Boys #33 är stört roligt. En tidning jag inte kollat in men var tvungen att ha var Red Circle: The Hangman. Den skrevs ju av J. Michael Strazcynski och han brukar leverera. Att Bill Sienkiewicz är med på ett hörn med illustrationen låter lovande. Annars är Invincible Iron Man och Amazing Spider-Man alltid klara tidningar för en trogen Marvel-pöjk som mig.

Deadpool: Merc With A Mouth vet jag inte om jag är så sugen på länge till. Följt Deadpool sedan nummer 15 av Joe Kellys svit med karaktären. Varit ett fan sedan dess men nu börjar det bli lite mycket med två ongoing och en mini-serie. Jag får hålla mig till Daniel Way's Deadpool serie. En räcker. finns så mycket bättre tidningar som släpps nu.
Här är listan:
  1. Deadpool: Merc With A Mouth #2
  2. Captain America: Reborn #2
  3. The Boys #33
  4. Amazing Spider-Man #601
  5. Invincible Iron Man #16
  6. Red Circle: The Hangman #1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar