tisdag 4 augusti 2009

23.

Nu har jag blivit ett år äldre och under det året jag varit 22 har det hänt en hel del. Kan summera året snabbt.
Den 4:e augusti förra året hade jag nyss gjort min sista dag på jobbet i Orsa, dalarna. Hade lovat Karin att flytta hem efter ett år borta ifrån Vänersborg. Flyttade tillbaka till Vb och ihop med Karin. vi tog en 10-dagars tur till New York i september 2008 och blev båda förälskade i staden. Jag shoppade lätt upp en månadslön. Kläder och tidningar. Midtown Comics, och Forbidden Planet var måsten.
Sedan blev det hem till verkligheten och arbetslös. Jag började jobba som habiliterings birtäde och personlig assistent för kommunen. Det var timvikariat så det blev inte jättemycket jobb först. Hade tänkt flytta till Oslo men jag var inte jättepepp. Så jag sket i det.
Åkte iväg 2 veckor till Dominikanska Republiken i början av december. Det var sweet! Sen var sparpengarna nästan borta och jag fick ett jobberbjudande under semestern och började i januari på ett boende. Karin flyttade till Lund för att studera medan jag stannade kvar i Vänersborg.
December till februari var det fullt upp med att teckna ihop en portfolio eftersom jag tänkt satsa på att göra något jag drömt om. Serietecknare som ni vet. Sedan var det fullt upp med det och att jobba för att spara pengar. Samtidigt som jag bestämde mig för att träna upp mig lite då jag kände mig lite pluffsig. Fixade det och emellan mars till juni gick jag ner runt 12 kg.
Satsade hårt på att komma in till skolan och komma tillbaka till New York området. Vilket jag fick reda på i maj att jag lyckats med. Trots ett totalt fiasko till telefonintervju där jag var sjukt nervös.
Nu sommarjobbar jag i Vänersborg som personlig assistent och som ni läst är det fortfarande mycket tecknande och jag ser fram emot mer. Nästa vecka hoppas jag på att få fixat mitt visum för då blir det ett par dagar i Stockholm för att besöka amerikanska ambassaden. Kanske blir det besök i någon serieaffär för att köpa en sen present till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar